مەقالەکان

«لەم جيلەدا كۆمەڵێك گەنج دروست بوون، لەلای نیمچە مامۆستا وفەریكە شارەزا وكتێب وشریت ووەسیلەكانی تر خوێندویانە، یان لەلای یەكتری فێری شتێك بوون، دوور لە كۆڕی زانست وكۆشی ئەدەب ، دەبینی بواری قسەكردنیان بۆ كراوەتەوە بۆ قسەكردن به ناموس وكەسایەتی وعیرزی بانگخوازان ومامۆستایان وپێشەواكان لە ڕێی تۆڕەكانی ناوزڕاندن وعەیبداركردن! بەبێ هیچ پێوەر وڕەشمەیەك، لە ژێر ناوی نەسیحەت، بۆیە دەبینی تەعالم ولە خۆ بایی بوون زۆر بووە، تەنانەت قسەكردن بە ناموس وئابڕو گەیشتۆتە چڵە پۆپە، ئەدەب وڕێز كەم بووە، وڕاستیەكان هاتونەتە لەرزین، لە مێشكی زۆرێكدا تێگەیشتنە شەرعیەكان لە شوێنی خۆی ووەك خۆی نەماون، بوون بە بوقی فیتنە ...» به كورتى.

(... نَبَتَ في هذا الجيل شبابٌ تتلمذوا على أنصاف الفقهاء، أو أخذوا من الكتب والأشرطة والوسائل الأخرى، أو تتلمذَ بعضُهم على بعضٍ، بعيدًا عن مجالس العلم ومحاضن الأدب حيث فُسِحَ لهم مجال الخوض في أعراض الدعاة_والمشائخ والأئمة عبر شبكات التشهير والتعيير بلا أَخْطِمَةٍ ولا أَزِمَّةٍ بدعوى النصيحةِ، وكَثُرَ التعالم واشتدَّ الغرورُ، وبلغَ القَدْحُ في الأعراضِ أَوُجَّهُ وذروته، وقلَّ الأدبُ، واضطربتِ الحقائقُ، وانحرفت في أذهانِ العديدِ منهم المفاهيمُ الشرعيةُ، واختلَّ التوازنُ العقلي، وآثروا أن يجعلوا أنفسهم أبواقًا للفتنة ومَطيةً لصدِّ طريقِ الإصلاحِ، فظهر الفسادُ ولَمَّا ينتشرْ ...). الفركوس

علي خان

 

25مارس2018